×

 

Välj studieort för detaljerad information

Specialistundersköterska Multisjuka äldre

Yrkeshögskoleutbildningen Specialistundersköterska Multisjuka äldre vänder sig till dig som har yrkeserfarenhet av att arbeta som undersköterska inom äldrevården. Du läser på distans och halvfart så att du kan kombinera arbete med studier. Välkommen med din ansökan!

Äldrevården står inför nya utmaningar. Vi blir allt äldre och den åldrande människans behov av stöd och hjälp förändras. Multisjuka äldre är en växande patientgrupp som kräver ett individanpassat multiprofessionellt omhändertagande och allt fler vårdas i hemmet. Det ställer högre krav på personalen vilket skapar stor efterfrågan på undersköterskor med specialistkompetens. Allt fler kommuner inrättar särskilda tjänster för specialistundersköterskor.

Specialistundersköterska Multisjuka äldre är en yrkesroll som innefattar kvalificerat arbete och teamarbete inom geriatrik.

Lokal information – Studieort Stockholm

Utbildningens inledande träff och inplanerade närträffar under utbildningen genomförs på plats på vårt utbildningscenter i Stockholm

Studiestart 15 november 2021

Studiestart: 15 november 2021
Ansökan stängd.

Lokal information – Studieort Linköping

Utbildningens inledande träff och inplanerade närträffar under utbildningen genomförs på plats på vårt utbildningscenter i Linköping

 

Studiestart 16 augusti 2021

Ansökan stängd

 

Studiestart 15 november 2021

Ansökan öppen för sen ansökan fram till 7 november 2021

Lokal information – Studieort Uppsala

Utbildningens inledande träff och inplanerade närträffar under utbildningen genomförs på plats i Uppsala.

 

Studiestart 16 augusti 2021

Stängd.

 

Studiestart 15 november 2021

Ansökan öppen för sen ansökan fram till 7 november 2021

Lokal information – Studieort Umeå

Umeå är en satellitort till Uppsala vilket innebär att du läser utbildningen på distans som övriga studerande i Uppsala men inledande träff och inplanerade närträffar under utbildningen genomförs via videolänk på plats i Umeå.

 

Studiestart 16 augusti 2021

Ansökan stängd.

 

Studiestart 15 november 2021

Ansökan öppen för sen ansökan fram till 7 november 2021

Lokal information – Studieort Eskilstuna

Utbildningens inledande träff och inplanerade närträffar under utbildningen genomförs på plats på vårt utbildningscenter i Eskilstuna

 

Studiestart 16 augusti 2021

Ansökan stängd.

 

Studiestart 15 november 2021

Ansökan öppen för sen ansökan fram till 7 november 2021

Lokal information – Studieort Visby

Visby är en satellitort till Eskilstuna vilket innebär att du läser utbildningen på distans som övriga studerande i Eskilstuna men inledande träff och inplanerade närträffar under utbildningen genomförs via videolänk på plats i Visby.

 

Studiestart 16 augusti 2021

Ansökan stängd.

 

Studiestart 15 november 2021

Ansökan öppen för sen ansökan fram till 7 november 2021

Studieform

Utbildningen bedrivs på halvfart på distans med inplanerade närträffar på studieorten. Mellan närträffarna kommer du varje vecka ha schemalagda onlinelektioner samt arbeta självständigt med dina studier via lärplattformen. Eftersom utbildningen går på halvfart går det bra att kombinera arbete med studier. Halvfart innebär 20 timmar/vecka.

Utbildningens mål

Målet med utbildningen är att du ska få fördjupade kunskaper om åldrandet och åldrandets livsvillkor. Du ska också få specialiserade kunskaper inom palliativ vård, geriatrisk omvårdnad, klinisk bedömning, IT och välfärdsteknologi samt rollen som handledare.

LIA ger dig praktiska erfarenheter

En del av lärandet sker i samband med utbildningens LIA-kurs (lärande i arbete). Syftet med kursen är att du ska få kunskap, färdigheter och kompetenser för att fungera som medarbetare med särskilt ansvarsområde för omvårdnad av multisjuka äldre. LIA ger dig även god möjlighet att bygga nätverk och skaffa viktiga kontakter i branschen redan under studietiden.

Utbildningens upplägg

Inledande träff

Utbildningen inleds med fysisk träff (på plats på studieorten alternativt via videolänk på satellitorten) så samtliga i klassen ska kunna bekanta sig med varandra och sina lärare. Vid introduktionen går vi igenom skolans rutiner, utbildningsplanen, LIA-process, lärplattform, kursernas mål och övergripande utbildningsplanering.

Distans halvfart

Utbildningen bedrivs på halvfart och på distans (schemalagd nätbaserad undervisning 1-2 gånger/vecka) med inplanerade närträffar. Mellan närträffarna kommer du varje vecka ha onlinelektioner samt arbeta självständigt med dina studier via lärplattformen. Utbildningen ger den studerande tillfälle att omsätta kunskaper i nya sammanhang, att koppla samman teori och praktik samt att reflektera i grupp. Detta ger den studerande en möjlighet till fördjupning och förståelse för hur teorier och forskning kan omsättas till yrkespraxis. Eftersom utbildningen går på halvfart går det bra att kombinera arbete med studier.

Lärplattform

De studerande får inför varje kurs en studiehandledning med läsanvisningar, tidsschema för inlämningsuppgifter samt datum för fysiska träffar. En indelning i studiegrupper görs för ökad interaktion, stöd och dialog mellan de studerande. Lärplattformen stöder gruppernas interaktion mellan de fysiska träffarna. Utöver det finns scheman, kursmaterial, litteratur, övningsuppgifter och inspelade föreläsningar läggs i relevanta kursrum. De studerande får via plattformen direkt feedback på uppgifter då utbildaren kan göra anteckningar direkt under varje arbete vilket underlättar kommunikationen mellan de studerande och utbildaren.

Datorvana

Eftersom en största delen av utbildningen är webbaserad krävs god datorvana. Du ska ha tillgång till en dator med stabil internetuppkoppling, mikrofon och webbkamera.

Lärare

KUI har anställda lärare som ansvarar för den övergripande undervisningen, utöver det har vi inbjudna föreläsare från arbetsliv och forskning som bidrar med kunskap och fördjupning utifrån sitt område.

Intresseanmälan

För löpande information om kommande studiestarter, öppna hus mm

Välj utbildning

Hantering av personuppgifter

När du skickar in en intresseanmälan till oss behöver du lämna ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter för att kunna ta emot marknadsföring och information från våra skolor. De personuppgifter som vi behandlar om dig är ditt namn, din e-postadress, samt ditt telefonnummer. Vi behandlar dessa uppgifter om dig i ett IT-system som används av alla bolag inom AcadeMedia-koncernen.
Utöver vad som framgår ovan kan vi komma att lagra trafiken i syfte att förbättra webbplatsen, samt för att efterkomma anmodan från myndighet eller att upptäcka och förebygga olagliga aktiviteter.
KompetensUtvecklingsInstitutet i Sverige AB är personuppgiftsansvarig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid behandling av personuppgifter. Uppgifterna lagras i tre år i taget tills du återkallar ditt samtycke.
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. Du når våra dataskyddsombud här och hittar mer information på trygg.academedia.se. Om du vill ta emot marknadsföring, information och påminnelser från våra skolor, bocka i rutan nedan.

Poängplan

200 YH-poäng

 
200
Kurs Kurskod
Poäng
Gerontologi och åldrandets livsvillkor
15
Klinisk bedömning med fokus på teamarbete
30
Lärande och handledning som pedagogiska verktyg
25
Palliativ vård – YH
25
Specifik omvårdnad vid geriatriska sjukdomar
50
Välfärdsteknologi och kvalitetsarbete
20
Lärande i arbetslivet – Specialistundersköterska Multisjuka äldre
15
Examensarbete – Specialistundersköterska Multisjuka äldre
20
Summa 200

Poängplan

200 YH-poäng

 
200
Kurs Kurskod
Poäng
Gerontologi och åldrandets livsvillkor
15
Klinisk bedömning med fokus på teamarbete
30
Lärande och handledning som pedagogiska verktyg
25
Palliativ vård – YH
25
Specifik omvårdnad vid geriatriska sjukdomar
50
Välfärdsteknologi och kvalitetsarbete
20
Lärande i arbetslivet – Specialistundersköterska Multisjuka äldre
15
Examensarbete – Specialistundersköterska Multisjuka äldre
20
Summa 200

Poängplan

200 YH-poäng

 
200
Kurs Kurskod
Poäng
Gerontologi och åldrandets livsvillkor
15
Klinisk bedömning med fokus på teamarbete
30
Lärande och handledning som pedagogiska verktyg
25
Palliativ vård – YH
25
Specifik omvårdnad vid geriatriska sjukdomar
50
Välfärdsteknologi och kvalitetsarbete
20
Lärande i arbetslivet – Specialistundersköterska Multisjuka äldre
15
Examensarbete – Specialistundersköterska Multisjuka äldre
20
Summa 200

Poängplan

200 YH-poäng

 
200
Kurs Kurskod
Poäng
Gerontologi och åldrandets livsvillkor
15
Klinisk bedömning med fokus på teamarbete
30
Lärande och handledning som pedagogiska verktyg
25
Palliativ vård – YH
25
Specifik omvårdnad vid geriatriska sjukdomar
50
Välfärdsteknologi och kvalitetsarbete
20
Lärande i arbetslivet – Specialistundersköterska Multisjuka äldre
15
Examensarbete – Specialistundersköterska Multisjuka äldre
20
Summa 200

Poängplan

200 YH-poäng

 
200
Kurs Kurskod
Poäng
Gerontologi och åldrandets livsvillkor
15
Klinisk bedömning med fokus på teamarbete
30
Lärande och handledning som pedagogiska verktyg
25
Palliativ vård – YH
25
Specifik omvårdnad vid geriatriska sjukdomar
50
Välfärdsteknologi och kvalitetsarbete
20
Lärande i arbetslivet – Specialistundersköterska Multisjuka äldre
15
Examensarbete – Specialistundersköterska Multisjuka äldre
20
Summa 200

Poängplan

200 YH-poäng

 
200
Kurs Kurskod
Poäng
Gerontologi och åldrandets livsvillkor
15
Klinisk bedömning med fokus på teamarbete
30
Lärande och handledning som pedagogiska verktyg
25
Palliativ vård – YH
25
Specifik omvårdnad vid geriatriska sjukdomar
50
Välfärdsteknologi och kvalitetsarbete
20
Lärande i arbetslivet – Specialistundersköterska Multisjuka äldre
15
Examensarbete – Specialistundersköterska Multisjuka äldre
20
Summa 200

Detaljerad information om kurserna

Målet med kursen är att den studerande ska få en orientering i teorier inom gerontologi och specialiserad kunskap om äldres livsvillkor i samhället och hur samhället har organiserat stöd, vård och omsorg om äldre. Kursen ger djup kunskap i innebörden av att ”få leva hela sitt liv”, funktionsbevarande omsorg och vardagsrehabilitering samt färdigheter att tillämpa kunskapen i det dagliga arbetet. Den studerande får också specialiserad kunskap i salutogent förhållningssätt och åldrandet ur ett fysiskt, psykiskt och socialt perspektiv samt krishantering och färdigheter och kompetenser att tillämpa dessa kunskaper i praktiken utifrån individens förutsättningar. Den studerande fårfärdigheter och kompetenser att utveckla och fördjupa sin förmåga att identifiera gerontologiska förändringar som påverkar den äldres hälsa och livsvillkor samt uppmärksamma äldres specifika behov.

Målet med kursen är att de studerande ska ha specialiserad kunskap om, färdigheter och kompetens för att kunna uppmärksamma förändringar i hälsotillstånd hos äldre och vidta lämpliga åtgärder både självständigt och tillsammans med vårdande team. De studerande ska ges djupa kunskaper om och övning i att använda riskbedömningar och arbeta preventivt för att förebygga de särskilda risker som åldrandet och åldrandets sjukdomar medför utifrån personcentrerad vård. Kursen ska ge de studerande fördjupad kunskap, färdigheter och kompetenser att arbeta efter nationella kvalitetsregister avseende kliniska bedömningar. De studerande får också specialiserad kunskap om bedömningsinstrumentet MEWS, i kursen ingår praktiska övningsmoment och de studerande får färdighet att använda verktyget för kliniska bedömningar. Efter genomgången kurs ska de studerande, utifrån sin yrkesroll, utveckla sina färdigheter och kompetenser att planera, genomföra, rapportera, dokumentera och utvärdera avancerade omvårdnadsuppgifter utifrån gällande lagstiftning självständigt och i team.

Målet med kursen är att ge den studerande specialiserad kunskap om grupprocesser, metoder för handledning och förståelse för handledarens roll och ansvar. Den studerande får färdighet och kompetens att använda ett coachande förhållningssätt i handledningssituationer och handleda vardagsarbete och komplexa vårdsituationer anpassat efter individ och grupp. Den studerande får en orientering om teoretiska perspektiv kring handledning och kompetens att handleda utifrån etiska, objektiva och juridiska perspektiv.

Målet med kursen är att den studerande ska ha specialiserad kunskap om den egna yrkesrollen inom palliativ vård och ges insikter i hur det är att vårda och arbeta nära döende personer och deras anhöriga. Den studerande ska ha avancerad kunskap om och färdighet att arbeta utifrån palliativ vårdfilosofi. Efter genomgången kurs ska de studerande ha kunskap om och en orientering i det Nationella Vårdprogrammet för Palliativ vård och färdighet i att använda det svenska palliativregistret. Den studerande ska också ha specialiserade kunskaper om specifik palliativ vård för äldre och äldre med kognitiv svikt. Den studerande får också en orientering i och kunskap om sociala, religiösa och kulturella faktorer hos vårdtagare och färdighet att anpassa omvårdnad och omsorg efter sociala, religiösa och kulturella faktorer hos vårdtagare.

Målet med kursen är att de studerande ska ha specialiserade kunskaper om specifika symtom, lämplig omvårdad och behandling samt bemötande vid vanligt förekommande geriatriska sjukdomar, psykisk ohälsa och andra sjukdomstillstånd. Den studerande ska ha djupa kunskaper om personcentrerad vård, multisjuklighet och specifika omvårdnadsbehov som uppstår i samband med det samt specialiserad kunskap om läkemedel och polyfarmaci. Den studerande ska ha färdighet att genomföra subkutana injektioner, skötsel av kvarliggande kateter, såromläggning och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom hemsjukvård och avancerad omvårdad av mest sjuka äldre. Kursen ger också specialiserad kunskap om specifika behov vad gäller kost, måltid och munhälsa inom arbetet med mest sjuka äldre. Efter genomgången kurs ska den studerande ha fördjupad kunskap om de speciella problem som uppkommer vid diagnostik och behandling av sjukdom vid samtidig förekomst av psykogeriatriska tillstånd.

Målet med kursen är att den studerande ska ha specialiserade kunskaper och kompetens kring hur It kan användas som stöd i avancerad omvårdnad av mest sjuka äldre samt som kvalitetsverktyg. Den studerande ska ha fördjupad kunskap om dokumentation och dess betydelse i arbetet med mest sjuka äldre. Efter genomgången kurs ska den studerande ha kunskap om ny teknik och innovation i vården om mest sjuka äldre och färdighet och kompetens att utveckla och samordna vård och omsorgsinsatserna runt den enskilde individen inom området. I kursen ingår praktiska övningsmoment med vedertagna system och kvalitetsverktyg.

Målet med kursen är att den studerande ska ha utvecklat sin profession genom att i det dagliga arbetet träna och utöva praktiskt omvårdnadsarbete med mest sjuka äldre. Den studerande ska också tränas i att fördjupa sina färdigheter och kompetenser i omvårdnadsarbete med äldre. Den studerande ska efter genomgången LIA besitta kunskaper, kompetenser och färdigheter som medför att hen efter avslutad utbildning kan fungera som medarbetare med särskilt ansvarsområde inom vård av mest sjuka äldre.

Under LIA:n jobbar den studerande parallellt med sitt examensarbete och har ansvar att leda, utveckla, planera, och dokumentera valt problemområde. För att kunna genomföra LIA.n måste samtliga kursmoment bortsett examensarbetet vara avklarade.

Målet med kursen är att den studerande ska få kunskap om rapportskrivning och metodiskt sammanställning av material. Den studerande utvecklar sin färdighet och kompetens att söka, inhämta, bearbeta, värdera och sammanställa information utifrån relevanta sociala, etiska och vetenskapliga aspekter samt att analysera, diskutera och redovisa resultat på ett systematiskt sätt. Kursen förbereder den studerande i ett vetenskapligt arbetssätt inför kommande utvecklingsarbeten inom utbildningens område och leder vidare till professionell utveckling inom arbetsrollen. Den studerande ska ha färdighet att presentera ett vetenskapligt uppställt arbete, samt kommunicera ett abstract av rapporten på engelska muntligt och skriftligt.

Kursen är uppdelad i två block, först lp (1 v) på skolan med kunskap i rapportskrivning och vetenskapliga metoder. Examensarbetet görs parallellt med LIA:an där den studerande har ett specifikt ansvarsområde att undersöka, utveckla och utvärdera utöver övriga uppgifter. Sista veckan innan examen redovisas rapporterna med skolförlagd verksamhet.

Bra att veta

Kunskaper i svenska

Om du har ett annat modersmål än svenska, danska, färöiska, isländska eller norska måste du ha de kunskaper i svenska som behövs för att du ska kunna klara av utbildningen.

Utbildning på gymnasienivå, vilket innebär att du uppfyller något av nedanstående

  • Du har avlagt en gymnasieexamen i gymnasieskolan eller inom kommunal vuxenutbildning.
  • Du har fått slutbetyg från ett fullständigt nationellt eller specialutformat program i gymnasieskolan och har lägst betyget Godkänt i minst 2 250 gymnasiepoäng.
  • Du har fått slutbetyg från gymnasial vuxenutbildning och har lägst betyget Godkänt i minst 2 250 gymnasiepoäng.
  • Du har en svensk eller utländsk utbildning som motsvarar något av ovanstående.
  • Du är bosatt i Danmark, Finland, Island eller Norge och är där behörig till motsvarande utbildning.
  • Du har genom svensk eller utländsk utbildning, praktisk erfarenhet eller på grund av någon annan omständighet förutsättningar att tillgodogöra dig utbildningen.

Lägst betyg E i följande kurser från  Vård- och omsorgsprogrammet

  • Etik och människans livsvillkor, 100 poäng
    Alternativt betyg G/3 i motsvarande kurser från tidigare vård och omsorgsutbildningar. Exempelvis kurserna Människan socialt och kulturellt och Etik och livsvillkor från Omvårdnadsprogrammet.
  • Medicin 1, 150 poäng
    Alternativt betyg G/3 i motsvarande kurser från tidigare vård och omsorgsutbildningar. Exempelvis Medicinsk grundkurs och Arbetsmiljö och säkerhet från Omvårdnadsprogrammet.
  • Psykologi 1, 50p
    Alternativt betyg G/3 i motsvarande kurser från tidigare vård och omsorgsutbildningar. Exempelvis Psykologi A från Omvårdnadsprogrammet.
  • Vård- och omsorgsarbete 1, 200p
    Alternativt betyg G/3 i motsvarande kurser från tidigare vård och omsorgsutbildningar. Exempelvis Datakunskap, Arbetsmiljö och säkerhet, Vård och omsorgsarbete, Social omsorg och Omvårdnad från Omvårdnads-programmet. Dessa kurser från Omvårdnadsprogrammet motsvarar tillsammans Vård och omsorgsarbete 1 och Vård och omsorgsarbete 2 i Vård och omsorgsprogrammet.
  • Vård- och omsorgsarbete 2, 150p
    Alternativt betyg G/3 i motsvarande kurser från tidigare vård och omsorgsutbildningar. Exempelvis Datakunskap, Arbetsmiljö och säkerhet, Vård och omsorgsarbete, Social omsorg och Omvårdnad från Omvårdnads-programmet. Dessa kurser från Omvårdnadsprogrammet motsvarar tillsammans Vård och omsorgsarbete 1 och Vård och omsorgsarbete 2 i Vård och omsorgsprogrammet.

Yrkeserfarenhet

Du har minst 1 års yrkeserfarenhet med omfattning minst halvtid som undersköterska med inriktning äldrevård. Du kan styrka din arbetserfarenhet med exempelvis ett tjänstgöringsintyg, arbetsgivarintyg eller ett skrivet intyg från arbetsgivaren. Det är viktigt att det framgår när du har jobbat, vilket omfattning samt med/som vad. Notera att arbetserfarenhet inte enbart kan styrkas av ett anställningsavtal.

Om du saknar betyg och intyg som gör dig behörig men har motsvarande kunskaper kan du ansöka via reell kompetens. Då tar vi hänsyn till andra utbildningar och yrkeserfarenhet.

En del av lärandet sker i samband med utbildningens LIA-kurs (lärande i arbete). Syftet med kursen är att du ska få kunskap, färdigheter och kompetenser för att fungera som medarbetare med särskilt ansvarsområde för omvårdnad av multisjuka äldre. LIA ger dig även god möjlighet att bygga nätverk och skaffa viktiga kontakter i branschen redan under studietiden.

Utbildningen är studiemedelsberättigad via CSN.

Ansök om CSN

Efter avslutad utbildning får du en Yrkeshögskoleexamen under förutsättning att du uppnår minst betyget godkänt i alla kurser som ingår i utbildningen.

Ansökan görs via vårt antagningsystem yh-antagning.se

  • Välj vilken utbildning och ort som du vill ansöka till. Tryck sedan på knappen för att ansöka till den utbildning
  • Registrera ett konto i yh-antagning.se. Om du har ansökt via yh-antagning.se tidigare loggar du in på ditt konto.
  • Ladda upp dina gymnasiebetyg, eventuellt arbetsintyg och övriga dokument som du vill använda för att visa att du är behörig
  • Skicka in ansökan

Därefter granskar vi din ansökan och behöver du komplettera något så kontaktar vi dig.

Har du frågor gällande ansökan och antagning, kontakta oss på yhansokan@kui.se eller ring 019-10 00 80.

Urval
Om antalet behöriga sökande överstiger antalet platser kommer ett urval göras bland samtliga behöriga sökande. Tänk på att du måste tacka ja till erbjuden plats inom 7 dagar.

Kontakta oss

Har relevant jobb efter avslutad utbildning
96%

Vår senaste sysselsättningsundersökning visar att 96% är i relevant jobb efter avslutad utbildning.

Rekommenderar KUI yrkeshögskola
94%

Vår senaste studerandeundersökning visar att 95% rekommenderar KUI yrkeshögskola till sina vänner.

Tycker att våra lärare är motiverande
90%

Vår senaste studerandeundersökning visar att 90% tycker att våra lärare motiverar dem i utbildningen.

Tips på fler YH-utbildningar

Vårdhygien och vårdrelaterade infektioner

Vårdhygien och vårdrelaterade infektioner

Om att ta ett utökat ansvar i din verksamhet gällande vårdhygien och smittspridning.

Utbildningstyp Kort YH, Yrkeshögskola

Status Stängd för ansökan

YH-poäng 25

Omfattning 10 veckor

Studieorter Stockholms stad, Linköpings kommun, Eskilstuna kommun

Palliativ vård

Palliativ vård

Om att kunna medverka till att patienter med palliativ vård får vård på ett professionellt sätt.

Utbildningstyp Kort YH, Yrkeshögskola

Status Stängd för ansökan

YH-poäng 30

Omfattning 12 veckor

Studieorter Stockholms stad, Linköpings kommun, Eskilstuna kommun

Specialistundersköterska Multisjuka äldre

Specialistundersköterska Multisjuka äldre

Efter genomförd examen har du kompetens att arbeta som Specialistundersköterska inom äldrevård som innefattar kvalificerat arbete och teamarbete inom geriatrik.

Status Stängd för ansökan, Öppen för sen ansökan

Utbildningstyp YH-utbildning, Yrkeshögskola

YH-poäng 200

Omfattning 80 veckor (2 år)

Studieort(er) Stockholms stad, Linköpings kommun, Uppsala, Umeå, Eskilstuna kommun, Visby

YH-flex Specialistbarnskötare

YH-flex Specialistbarnskötare

Status Stängd för ansökan

Validera din yrkeserfarenhet för att kunna studera för en yrkeshögskoleexamen till Specialistbarnskötare. Du läser på distans och halvfart.

Utbildningstyp YH Flex, Yrkeshögskola

Studieorter Stockholms stad

YH-flex Specialistundersköterska Multisjuka äldre

YH-flex Specialistundersköterska Multisjuka äldre

Status Stängd för ansökan

Validera din yrkeserfarenhet för yrkeshögskoleexamen till Specialistundersköterska Multisjuka äldre.

Utbildningstyp YH Flex, Yrkeshögskola

Studieorter Eskilstuna kommun, Visby, Stockholms stad, Linköpings kommun, Uppsala, Umeå

Specialistundersköterska Psykiatri

Specialistundersköterska Psykiatri

Specialiserade kunskaper, färdigheter och kompetenser för att med säkerhet kunna hantera och lösa de komplexa dagliga situationer som en specialistundersköterska i psykiatri möter.

Status Stängd för ansökan

Utbildningstyp YH-utbildning, Yrkeshögskola

YH-poäng 200

Omfattning 52 veckor

Studieort(er) Linköpings kommun, Eskilstuna kommun

Psykisk ohälsa, suicid och suicidprevention

Psykisk ohälsa, suicid och suicidprevention

Om psykisk ohälsa och att arbeta med suicidprevention.

Utbildningstyp Kort YH, Yrkeshögskola

Status Stängd för ansökan

YH-poäng 30

Omfattning 12 veckor

Studieorter Stockholms stad, Linköpings kommun, Västerås stad

Välfärdsteknik inom vård och omsorg

Välfärdsteknik inom vård och omsorg

Om att kunna förhålla sig till välfärdsteknik inom vård och omsorg.

Utbildningstyp Kort YH, Yrkeshögskola

Status Stängd för ansökan

YH-poäng 50

Omfattning 13 veckor

Studieorter Eskilstuna kommun, Linköpings kommun

Specialistbarnskötare

Specialistbarnskötare

Specialistbarnskötare är en ny kvalificerad yrkesroll inom förskolan. Du väljer inriktning Funktionsvariation eller Språkutveckling.

Status Stängd för ansökan

Utbildningstyp YH-utbildning, Yrkeshögskola

YH-poäng 200

Omfattning 80 veckor (2 år)

Studieort(er) Stockholms stad