Vi utvärderar ständigt den egna verksamheten för att utveckla och förbättra vår verksamhet och våra utbildningar. Det handlar i praktiken om att: identifiera risker, tillsätta resurser, definiera mål och förväntningar, mäta och analysera resultat, återkoppla och åtgärda, enligt fastslagna rutiner. Vi arbetar systematiskt genom att planera, genomföra, följa upp, mäta och analysera resultaten. På så vis utvecklar vi vår verksamhet. Analys och diskussion av kvalitetsläget både internt och externt är en ständigt pågående process. Det systematiska kvalitetsarbetet syftar till att utveckla och förbättra vår verksamhet samt skapa likvärdighet.
Verktyg för att utveckla kvaliteten
Så säkerställer vi att verksamheten uppfyller våra högt ställda krav
Kvalitetsarbete är något vi arbetar med dagligen på alla nivåer. Det är viktigt för oss att våra elever är nöjda med sin utbildning och att studierna leder till jobb. Detta mäter vi bland annat genom kursutvärderingar i vår lärplattform och vår sysselsättningsundersökning där vi följer upp vad våra före detta elever gör 3-6 månader efter avslutade studier.
I våra utvärderingar lyfter ofta våra elever fram våra engagerade och kompetenta lärare som bryr sig om och vill att våra elever ska lyckas med sina studier. De synpunkter som kommer in ger oss värdefull information och hjälper oss att fortsätta utveckla våra utbildningar. Nedan ser du resultatet från våra senaste mätningar.
87% av våra elever är nöjda med sin utbildning i helhet visar vår elevundersökning hösten 2024.
87% av våra elever anser att de får den hjälp och stöd de behöver i sina studier, visar vår elevundersökning hösten 2024.
90% av våra elever är i sysselsättning 6 månader efter avslutade studier visar vår undersökning våren 2024.
Net Promoter Score (NPS) är ett mått på vår elevnöjdhet och mäter hur sannolikt det är att en elev skulle rekommendera KUI till andra. Det används globalt som en indikator på nöjdhet och långsiktig framgång.
Vi tolkar NPS enligt följande:
-100 till 0 = Dåligt
0 till 50 = Mycket bra
50 till 70 = Utmärkt
70 till 100 = Exceptionellt
Vår elevundersökning hösten 2024 visar att vi har en NPS på 49, vilket betyder att en stor andel av våra elever skulle rekommendera oss vidare.
Det är viktigt för oss att våra studerande är nöjda med sin utbildning och att studierna leder till jobb. Detta mäter vi bland annat genom elevundersökningar och sysselsättningsundersökningar där vi följer upp vad våra tidigare studerande gör 6 månader efter avslutade studier.
Ofta lyfter våra studerande fram våra professionella lärare som vill att våra studerande ska nå sina mål. De synpunkter som kommer in ger oss värdefull information och hjälper oss att fortsätta utveckla våra utbildningar. Nedan ser du resultatet från våra senaste mätningar.
93% av våra studerande är nöjda med sin utbildning i helhet visar vår undersökning hösten 2024.
92% av våra studerande anser att de får den hjälp och stöd de behöver i sina studier, visar vår undersökning hösten 2024.
88% av våra studerande är i sysselsättning 6 månader efter avslutade studier visar vår undersökning 2023.
Net Promoter Score (NPS) är ett mått på vår elevnöjdhet och mäter hur sannolikt det är att en elev skulle rekommendera KUI till andra. Det används globalt som en indikator på nöjdhet och långsiktig framgång.
Vi tolkar NPS enligt följande:
-100 till 0 = Dåligt
0 till 50 = Mycket bra
50 till 70 = Utmärkt
70 till 100 = Exceptionellt
Vår undersökning hösten 2024 visar att vi har en NPS på 77, vilket betyder att en väldigt stor andel av våra studerande skulle rekommendera oss vidare.